Skoči na glavno vsebino

“Če misliš, da si premajhen, da bi povzročil spremembo, poskusi spati v sobi s komarjem.”

(Dalai Lama)

Ta teden smo na Mostu na Soči, Šentviški Gori, v Dolenji Trebuši in Podmelcu razprli svoja krila in malce zabrenčali. Z našimi majhnimi dejanji pa nismo nikomur “kravžljali” živcev, nasprotno, mi smo jih ravnali. V okviru vseslovenske prostovoljske akcije Dan za spremembe smo namreč izvedli vrsto manjših dejavnosti, s katerimi smo pripomogli k izboljšanju sveta okoli nas.

Učenci 5. razredov so jutro začeli s kratko predstavitvijo projekta Dan za spremembe in ga nato povezali športnim dnevom. Na poti proti Slapu ob Idrijci so petošolci temeljito počistili sprehajalno pot, nabrali so namreč kar nekaj vreč smeti.

Leto mlajši četrtošolci na centralni šoli na Mostu na Soči, so v okviru Dneva za spremembe pouk popestrili z jogo v kombinaciji Brain Gym-a. Sproščeno vzdušje so si ustvarili z zatemnitvijo učilnice, prižigom dišečih svečk in predvajanjem sproščujoče glasbe. Učiteljica jim je skozi zgodbo prikazala različne vaje, učenci pa so medtem pozabili na vse njihove male otroške skrbi … in to ni vse, do konca pouka so po pričevanjih učiteljice tako pridno sodelovali, da so presenetili še sami sebe! 

V 3. razredu so ta dan namenili zdravju in dobremu počutju. Po pogovoru o tem, kako skrbijo za svoje zdravje, so po skupinah naredili dva poskusa na temo umivanja rok. Nato so izvedli razredno raziskavo, kaj učenci največkrat pijejo. Vsak zase si je naredil zeliščni napitek z vodo, zapisal recept in ga predstavil. Za gibanje in svež zrak so poskrbeli na cesti pred šolo, kjer so ustvarjali s kredami. Nato so v skupinah iz odpadne embalaže izdelali še vodna plovila. Za konec pa je vsak popil svoj zdrav napitek.

Še bolj aktivno so dan preživeli učenci 1. in 2. razreda. Prvošolci pa so najprej izdelali žabice iz odpadnega materiala in se pogovorili, kako jim v času, ko se te dvoživke množično selijo iz prezimovališč do vode, prostovoljci pomagajo varno prečakati cesto. Na cesti pred šolo so se preizkusili v prenašanju žabic na varno. In tako, kot so njihove zelene rege lovile muhe, so se oni z vrečkami podali na lov za smetmi ob mostarskem jezeru. Niso pa bili sami, brežine jezera so jim pomagali čistiti tudi drugošolci. Po kosilu so vsi skupaj v podaljšanem bivanju izdelovali ptičje krmilnice. Ves teden so na sprehodih nabirali naravne materiale in od doma prinašali kartonsko embalažo za mleko in sokove, iz katerih so nastale krmilnice. V petek so pričeli z delom, ki ga bodo dokončali v naslednjem tednu, pozimi pa poskrbeli, da bodo krmilnice polne semen.

Marljivih rok in malih sprememb pa ni manjkalo niti na podružničnih šolah.

Na Šentviški Gori so učenci povabili starše, stare starše, sosede in vse željne zabave, da se jim pridružijo pri urah športa. Tri dni se je v dopoldanskih urah na vasi razlegal glasen smeh, ko so se tudi bivši šolarji povsem vživeli in navdušeno sodelovali.

V Dolenji Trebuši so se odločili, da bodo v okviru Dneva za spremembe uredili javne površine okoli šole in vrtca. Učenci so uredili gredice in visoko gredo, posadili rože ter pobrali smeti po širši okolici. Da pa bodo šolski odmori še bolj zanimivi in igrivi, so s pisanimi barvami poslikali šolsko dvorišče.

S svojim malim projektom Hrana ljudem, ne smetem, so v Podmelcu učenci želeli ugotoviti, koliko hrane se dnevno zavrže. Večkrat se namreč zgodi, da tudi pri šolskih kosilih velik del hrane s krožnikov pristane v smeteh. Sklenili so, da bodo en teden merili količino zavržene hrane. Prvi rezultati so bili vidni takoj, saj je učence to, da bodo po kosilu izmerili količino zavržene hrane spodbudilo, da so pojedli tudi kaj, kar jim ni ravno teknilo. Učiteljice so skozi teden učence ozaveščale tudi o zdravi prehrani, trajnostni kmetijski proizvodnji in ekološki predelavi.

Naš teden je bil, kot vidite, res zanimiv. Z malimi koraki in majhnimi dejanji smo poskrbeli za svoje dobro počutje, dobro počutje drugih ter pomagali naravi, da spet zasije v vsej svoji lepoti.

Pa naj še kdo reče, da smo premajhni za spremembe!

Zbrala in uredila Tajda Vidič

Dostopnost