Šole, ki smo postale del Skupnosti šol Biosfernega območja Julijske Alpe in nam je skupno to, da se nahajamo v bližini edinega narodnega parka v Sloveniji in v Unescovem Biosfernem območju sodelujemo s TNP, se povezujemo s ciljem ohranjanja biodiverzitete, za trajnostni razvoj in skrb za območje Julijskih Alp. Po svojih močeh in zmožnostih.
Prav v letošnjem letu pa so prvič z Znakom kakovosti osmim šolam članicam Skupnosti šol Biosfernega območja Julijske Alpe podelili javno priznanje za predano in aktivno sodelovanje na področju izobraževanja o pomenu varovanja narave in ohranjanja kulturne dediščine ter izkazovanje izrednega delovanja pri krepitvi identitete Skupnosti šol Biosfernega območja Julijske Alpe.
Za to je bilo potrebno izkazati načine in vrste teh dejavnosti in na tem mestu zahvala učiteljem in učencem ter drugim delavcem naše šole, ki so z velikim naborom dejavnosti pristopili k prijavi na razpis.
Hvala tudi sodelavcem iz TNP, ki nam nudijo širok izbor brezplačnih naravoslovnih vsebin, tudi virtualnih, kar je v teh časih še posebej dobrodošlo. Poleg pestrega nabora brezplačnih naravoslovnih delavnic so vsako leto v okviru različnih projektov organizirani naravoslovni dnevi, šolam članicam pa omogočajo brezplačno obiskovanje sosednjih zavarovanih območji, učenci in učitelji pa lahko brskajo po Triglavski zakladnici.
Za nagrado so učenci 6. razredov v oktobru obiskali Biosferno območje Park Škocjanske jame in doživeli nepozabno potovanje skozi Škocjansko jamo.
Da bi otrokom nudili podporo pri izobraževanju o trajnostnem razvoju in lokalno pridelani hrani, so vse šole v letu 2019/20 prejele visoko gredo, v letu 2020/21 pa sadno drevo slivo. Učenci vsako leto prejmejo tudi številko otroškega časopisa Skupnosti šol Biosfernega območja Julijske Alpe, v letošnjem letu že četrto po vrsti.
V petek, 17. decembra sta nas obiskali predstavnici TNP ja in nam podelili priznanje in nagrado.
Za učence prejemnic znaka kakovosti so pripravili različna orodja za sodobno izvajanje pouka v naravi, izven učilnic. Dobili smo stereo mikroskop za delo na prostem, kovček s pripomočki za naravoslovne predmete ter podloge za zapisovanje snovi pri izvajanju pouka na prostem, za kar iskrena hvala, zelo nam bo prišlo prav.
V 4. razredu sta predstavnici TNP na ta dan izvedli tudi delavnico.
Učenci so tekom delavnice obnovili znanje o zaščitenih rastlinah v gorah in slišali legendo o Zlatorogu. V nadaljevanju so jim bile predstavljene živali, ki živijo znotraj TNP. Najbolj podrobno so spoznali divjega petelina, ki so si ga sposodili kar v naši biološki učilnici.
Po razgovoru so dobili še likovno nalogo. Najprej so obrisali dlani in jih prilepili skupaj, izstrigli glavo in kljun, z voščenkami okrasili perje in že so hiteli postavljati razstavo za skupinsko fotografiranje.
Uro so zaključili z mislijo, da smo ljudje gostje v TNP, zato smo dolžni upoštevati pravila, da ohranimo raznolikost v tem delu čudovite narave.
Zapisala, Agnes Kozorog
Objavila, Veronika Gregorčič