V 8. razredu pri pouku fizike v prvem mesecu šolskega leta obravnavamo fizikalne količine in pripadajoče merske enote. Učenci spoznajo tudi, kako je sestavljen merski sistem. V njem je 7 količin, ki so jih približno dve stoletji nazaj opredelili kot osnovne količine, pri katerem ima vsaka eno pripadajočo osnovno enoto. Tako so tudi poenotili merske enote po vsem svetu.
V šolski knjižnici so učenci v strokovni literaturi iskali te osnovne količine. Literatura s področja fizike je v univerzalni decimalni klasifikaciji (UDK) v vseh knjižnicah po svetu pod številko 53. Poiskali so tudi definicije za osnovne enote ter eno od starih enot.
Ali ste vedeli, da so včasih za dolžinsko enoto uporabljali čevelj. Ker pa je ta dolžinska mera pomenila 26 cm v Egiptu, 30 cm v Grčiji ter 29,5 cm v starem Rimu, ta ni več priznana enota za dolžino v mednarodnem sistemu enot. V Angliji pravijo čevlju foot in meri 0,3048 metra, pri nas pa je nekdaj meril 31,6 centimetra. Zaradi takih razlik danes po celem svetu uporabljamo dolžinsko enoto meter in njegove izpeljanke s predponami: km, dm, cm, mm.
Zadnji del ure je bil namenjen navajanju virov, ki so jih učenci uporabljali pri iskanju podatkov.
Zagnanost učencev 8. a in 8. b razreda pri iskanju podatkov lahko razberemo iz fotografij.
Zapisala Urška Kenda Mavrar, fotografirala Martina Kozorog Kenda